اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۱۴۷۳

آرزومندی: تیم‌های شرق آسیا نتیجه برنامه‌ریزی خود را می‌بینند

آرزومندی: تیم‌های شرق آسیا نتیجه برنامه‌ریزی خود را می‌بینند
سرمربی تیم بسکتبال کاله گفت:‌ تیم ملی ایران حدود ۱۰ سال بر قاره آسیا سلطه داشت و شرقی‌ها کند حرکت می‌کردند ولی آنها برنامه‌ریزی کردند و در حال حاضر، نتیجه این برنامه‌ریزی را می‌بینند.
۱۱:۰۲ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
وانانیوز|

علی آرزومندی در مورد پیروزی مقابل نبوغ اراک در سری یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال و صعود به نیمه‌نهایی اظهار داشت:‌ سری سنگینی را مقابل تیم نبوغ برگزار کردیم. حضور در مرحله پلی‌آف برای همه تیم‌ها حتی شهرداری گرگان که مقابل تیم هشتم جدول قرار گرفت نیز سخت است.

سرمربی تیم بسکتبال کاله ادامه داد: اراک، تیم شایسته‌ای بود و تلاش زیادی برای پیروزی انجام داد ولی تیمی برنده می‌شود که کمتر اشتباه کند. کادر فنی و بازیکنان تیم نبوغ اراک، بدون هیچ‌گونه شعار و کلیشه‌ای، بسیار محترم بازی کردند و سری بدون‌ حاشیه‌ای برگزار شد.

آرزومندی تصریح کرد: بازی‌های نیمه‌نهایی برای تیم‌ها ارزش خاصی دارد چون موفقیت در این سری به معنای فینالیست شدن و شکست در آن شاید منجر به از دست رفتن سکو شود.

او در مورد اینکه ترجیح می‌دهد در نیمه‌نهایی با کدام تیم بازی کند، اضافه کرد:‌ تیمی از سری 5 تایی پلی‌آف برنده خارج می‌شود که واقعا شایسته پیروزی است. برگزاری 5 بازی، تاثیر شانس را کاملا از بین می‌برد. تقابل با هر تیمی در نیمه‌نهایی سخت است حتی اگر مس موفق به شکست ذوب آهن شود،‌ قطعا شایستگی حضور در نیمه‌‌نهایی را داشته است.

علی آرزومندی در مورد کیفیت برگزاری لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه لیگ برتر به خاطر بازی‌های تیم ملی در پنجره‌های انتخابی جام جهانی، وقفه زیادی داشت و حدود 50 روز تعطیل بود. حضور تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان در سوپر لیگ غرب آسیا نیز به مشکلات برگزاری لیگ اضافه شد. سازمان لیگ می‌توانست با برنامه‌ریزی حساب‌شده در این مورد عملکرد بهتری داشته باشد.

او درباره شرایط تیم ملی بسکتبال گفت:‌ اخیرا رئیس فدراسیون بسکتبال و هیئت رئیسه جلسه‌ای با محور عملکرد تیم ملی داشته‌اند. در واقع همین کسانی که مسئولیت دارند در مورد تیم ملی تصمیم‌گیرنده هستند و اختیار دارند. امیدوارم شرایط به نحوی رقم بخورد که به نفع بسکتبال رقم بخورد.

سرمربی تیم بسکتبال کاله تصریح کرد: حقیقت این است که تیم ملی ایران در چند سال گذشته، مثل دیگر حریفان به ویژه کشورهای شرق آسیا، پیشرفت نکرده است. ما در جا نزدیم و افت نکردیم ولی مثل رقیبان پیشرفت نداشتیم. کشورهایی مثل لبنان،‌ عراق و اردن نیز مثل ما هستند. تیم ایران حدود 10 سال بر قاره آسیا سلطه داشت و شرقی‌ها کند حرکت می‌کردند ولی آنها برنامه‌ریزی کردند و در حال حاضر، نتیجه این برنامه‌ریزی را می‌بینند که حتی در تیم‌های پایه آنها هم دیده می‌شود. حضور استرالیا در قاره آسیا نیز کار را برای ما سخت‌تر می‌کند ولی باید این چالش را به چشم فرصت نگاه کرد.

آرزومندی به حضور تیم ملی ایران در جام جهانی اشاره کرد:‌ چشم انداز بسکتبال ایران باید بعد از جام جهانی باشد و جام جهانی را باید به چشم یک ایستگاه ببینیم. تیمی مثل ایران نمی‌تواند در جام جهانی به دنبال نتیجه باشد بلکه نیاز به برنامه‌ای دو سه ساله وجود دارد و جام جهانی، فرصتی برای شروع پیشرفت است. تیم ملی نیاز به بازنگری کلی در زیرساخت‌ها دارد. 

وی در ادامه گفت: می‌توان تیم جوانی را برای کسب تجربه به جام جهانی برد. با این حرکت، یک روند جدید و درست آغاز می‌شود. بسکتبال ایران در المپیک و جام جهانی به دنبال جوان‌گرایی نبود و بهترین بازیکنان ایران را راهی مسابقات کرد که نتیجه‌ای حاصل نشد.

انتهای پیام/

 

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین